Ahad, 25 Julai 2010

sedapnya durian





sekarang semua kecoh sebab musim durian dah mula turun, durian dah mula tunjuk ganasnya..:) yang ada pohon durian, tiap masa dan saat pasti tunggu pasang telinga, kot-kot ada bunyi durian jatuh, maklumla durian bukan jenis dipetik atau di peram, kn? andainya durian jenis dipetik pastu diperam, kompem musim durian tak pernah putus-putus,kn??hehehe..kite pulak yang bosan.. tak khusyuk la kalau durian diperam, kan?
belakang rumah aku, peeehhhh...sekali jatuh, berkejar-kejar nak amik durian, benih sedap katekan..hehehe..tapi yang aku geramnya, sebijik tu, hilang entah kemana..sape yang curi??entah le...



tapi durian, ada ajaibnya..:)
tengah-tengah aku buka durian tu (cekoh) loghah terengganu..aku terlintas kat otak aku...kita duk buka durian ni kan, asyik-asyik kena duri, tapi bila dah rasa isinya, pehhh..lupa sakit tuuu..:)kn?
jadi, yang aku nak bagitahu ni....kalau kita nak yang manis, yang baik...mesti kena lalui yang pahit dan sakit dulu...mane mungkin nikmat indah itu dapat kita rasai tanpa rasa laluan sukarnya,kan??




"waaaaahhhh...cantiknya pelangi tuuuu..." lepas hujan lebat turun, adanya pelangi...
fikir la...renung la...
durian tetap sedap dimakan,,hehehe

Tiada ulasan: